Otthoni felkészüléshez előírt írásbeli és szóbeli feladatok meghatározásának elvei, korlátai:
- Összhangban kell lennie az érvényben lévő köznevelési törvény, a helyi tanterv előírásaival és szervesen kapcsolódjon az adott témakörhöz.
- A házi feladat része a tanulási folyamatnak, a tanórán tanultak elmélyítését szolgálja.
- A házi feladatnak nagy szerepe van az önálló ismeretszerzés készségének kialakításában, fejlesztésében.
- Írásbeli feladat mindig előkészített, meghatározott időben ellenőrzött legyen, életkori sajátossághoz igazodjon.
- Házi feladat adásánál alkalmazni kell és lehet a képességek, érdeklődés szerinti differenciálást.
- Hétvégére a heti folyamatos gyakorlás megvalósítására írásbeli differenciált feladat adható a tanulónak a szülő előzetes tudtával és hozzájárulásával.
- Házi feladatul kutatómunka, gyűjtőmunka, megfigyelés, mérés, prezentáció-készítés, modellek készítése, illusztráció készítése, párban vagy csoportban kivitelezhető feladat is adható.
- A tanítási szünetekre (őszi, téli, tavaszi szünet) szorgalmi feladat adható.
Az iskolai írásbeli beszámoltatás formái:
- Írásbeli felelt lehet tudáspróba, kutatómunka, esszé, házi-fogalmazás, projekt-munka, szódolgozat, tantárgyi teszt, témazáró írásbeli számonkérés.
- A témazáróra kapott érdemjegy értékét a többi jegyhez viszonyítva hatodik évfolyamig dominánsan, hetedik-nyolcadik évfolyamon kétszeresen számítjuk. Kétes helyzetben eldöntheti a félévi, vagy tanév végi osztályzatot.
- Témazáró írásbeli számonkérést, félévi, év végi méréseket előre bejelentett időpontban, legfeljebb kettőt írhatnak a tanulók egy tanítási napon.
- A témazárót a tanuló nem viheti haza, az az iskolában, az érintett pedagógusnál megtekinthető, illetve a szülő kérésére fénymásolat adható.
- Egyéb írásbeli számonkérés időpontját nem kell előre bejelenteni.
- Az írásbeli tanulói munkákat a pedagógus két héten belül köteles kijavítani, és megismertetni a tanulókkal.
- Írásbeli beszámoltatás esetén érdemjegyet/elfogadott szimbólumot vagy százalékos értéket adunk.